facebook
Forest na Facebooku

Strona zawiera elementy flashowe. Aby pobrać Adobe Flash Player kliknij tutaj.

Zalety zdrowej suplementacji

Liczne zalety zdrowej suplementacji.

Podczas swojej kariery trenerskiej spotykam się często z wieloma osobami mającymi wyrobiony (jak im się wydaje) pogląd na kwestię suplementacji w sporcie. Jednak niewielki procent z nich wie, tak naprawdę, czym jest suplementacja i w jaki sposób z niej korzystać.  Wśród początkujących adeptów dyscyplin sportowych wyróżnić można dwa charakterystyczne i zarazem błędne poglądy dotyczące w/w dziedziny. Osoby myślące że suplementy zbudują ich wymarzoną formę za nich, oraz sceptyków kojarzących je z chemicznymi środkami mającymi negatywny wpływ na zdrowie. Do pierwszej grupy należą głownie młodzi mężczyźni chcący szybkich imponujących efektów, do drugiej kobiety i osoby w średnim wieku chcące wzmocnić zdrowie i sprawność.  Większość z nich nie wie, że suplementy to nie magiczne środki, ale uzupełnienie diety, ekstrakty z pożywienia zawierające niezbędne dla zdrowia składniki. I na słowo zdrowie nałożony jest tu akcent. Przychodząc na fitness, jogging, czy siłownie chcemy stać się sprawniejsi, zdrowsi i przed wszystkim atrakcyjniejsi. Wiele osób decydując się na przygodę ze sportem nie myśli o tym,  zaczynając aktywność rozpoczyna  tez dodatkową eksploatację organizmu. Sport to bardzo dobry wybór ponieważ ciało nie poddawane bodźcom treningowym kruszeje. Pamiętajmy jednak,  pracując średnio kilka bądź nawet kilkanaście godzin na dobę nie możemy całej regeneracji i energii poświęcić na treningi, często będzie nam doskwierał stres i zmęczenie. Okazuje się, że bez  opieki profesjonalnego trenera, odpowiedniego odżywania oraz właściwej suplementacji możemy nie być w 100% zadowoleniu z efektów, narazić się przemęczenie, a w końcowym efekcie nawet uszczerbki na zdrowiu. Jeżeli macie już  trenera, zaznajomiliście się z właściwą dietą czas zapoznać sztukę suplementacji.

1. Oszczędź swoje stawy!

Osoby decydujące się na trening fitness, bieganie długodystansowe i sporty walki w większości przypadków doznają nieprzyjemnego bólu w okolicach newralgicznych stawów. Niewielu z nich wie, że leki przeciwbólowe przepisywane przez lekarzy, czy nagłe odstawieni sportu to bardzo zły wybór. Niesterydowe leki przeciwzapalne takie jak diclofenak, ketoprofen, czy nawet leki dostępne bez recepty mają dewastujący wpływa na układ pokarmowy, sercowo naczyniowy i kostny. Lista skutków ubocznych nawet tak popularnych leków jak paracetamol jest szokująca, a zaprzestanie aktyności osłabi mięśnie i staw będzie jeszcze bardziej przeciążony. Postawcie na sprawdzone połączenie suplementów regenerujących tkankę łączną oraz przemyślanego treningu w miejsce dewastujących zdrowie leków i uszczuplających portfel wizyt u lekarza.  Odpowiednie połączenie oleju z ryb, niezdenaturyzowanych hydrolizatów proliny i hydroxyproliny wraz z witaminami pozwoli Ci trenować zdrowo i bez bólu. Dobra dodatkowa informacja: suplementy te poprawiają również wygląd skóry, włosów i paznokci.

2. Popraw jakość swojego snu.

Wzmocnij swój układ nerwowy. Odpowiednia forma magnezu w najwyższej jakości to sposób na stres i lepszy sen. Nie zapominaj jednak, że większość preparatów w aptekach to magnez niskiej jakości i wchłanialności. Nie pozwól się naciągać.

3. Nie daj się starości!

O ile trening na siłowni ciężarami w granicach 85-95% maksymalnych możliwości podnosi poziom hormonu wzrostu u obu płci oraz testosteronu u mężczyzn o tyle trening aerobowy – szczególnie bieganie długodystansowe - ponosi poziom kortyzolu – hormonu stresu odpowiadającego za powstawanie przewlekłego stanu zapalnego w organizmie. Oznacza to, że organizm zacznie się szybciej starzeć i eksploatować, a to może powodować zmarszczki, pogorszenie cery, czy pojawianie się siwych włosów.
Na ratunek przychodzi nam popularny suplement BCAA:

  • BCAA PROMUJE WZROST MIĘŚNI I UTRATĘ TŁUSZCZU.
  • UŻYWANIE BCAA SKUTKUJE WYŻSZYM POZIOMEM TESTOSTERONU I NIŻSZYM KORTYZOLU
  • BCAA PRZYJMOWANE PRZED TRENINGIEM MOŻE OGRANICZAĆ OBOLAŁOŚĆ MIĘŚNIOWĄ I ICH ROZPAD

Wiele badań pokazuje również skuteczność kreatyny u mężczyzn wchodzących w okres andropauzy. Kreatyna stosowana u mężczyzn po czterdziestym roku życia. Powoduje zahamowanie procesu katabolizmu i wzmożenia anabolizmu. W jednym zadaniu zapobiega starzeniu się.
Inny sposób odmładzania się to stosowanie  GABY i melatoniny przed snem. Takie połączeniu usprawnia regenerację wszystkich tkanek w trakcie snu.
Szeroko znane są też suplementy wyraźnie poprawiające sprawność seksualną mężczyzn i libido u kobiet.

4. Zadbaj o swoją odporność.

 Sporty wytrzymałościowe powodują stres oksydacyjny. Jeśli dużo biegasz/ pływasz/ jeździsz na rowerze. Zadbaj o to aby zażywać antyoksydanty, zapobiegające zbyt mocnemu utlenieniu organizmu. Oraz dołącz do swojej rutyny treningowej ćwiczenia na siłowni. Ustabilizuje to poziom hormonów oraz podniesie poziom glutationu w organizmie. Będziesz lżej i rzadziej chorować!

5. Zbuduj wymarzone ciało… bez bólu.

Czy wiesz, że w amerykańskiej armii żołnierze mają obowiązek wypijać shake'i proteinowe? Dzieje się tak ponieważ suplementacja „białkiem” obniża bądź nawet znosi obolałość mięśniową i stawową. Po każdym treningu powinnaś/powinieneś wypijać szybko-wchłanialne białko, którego nie zastąpi nawet najlepsza wołowina, znany na każdej siłowni „kurczak z ryżem” czy inna „dieta cud”.  Kolejna porcję odżywki białkowej przyjmij przed snem wraz z porcją magnezu w płynie i probiotyku. Zdziwisz się rezultatami... Stosując w odpowiednich proporcjach zbudujesz mięsnie bądź/i  pozbędziesz się tłuszczu.

6. Schudnij – ciesz się zdrowiem i atrakcyjnym ciałem!

Jeśli uważasz, że termogeniki przyspieszające chudnięcie zaszkodzą Ci bardziej niż Twoja nadwaga to tkwisz w wielkim błędzie. Środki termogeniczne to najczęściej wyciągi ze znanych roślin, herbaty, kawy czy gorzkiej pomarańczy. Ułatwią Ci panowanie nad apetytem oraz wydalanie tkanki tuszowej z organizm i zmotywują do treningu.

 

Te 6 punktów to tylko wybrane zagadnienia ukazujące skuteczność i sens suplementacji.
Suplementy pomogą Ci osiągnąć cel jaki sobie stawiasz, niezależnie czy jest celem tym jest odchudzanie,  budowa  muskulatury,  odbudowanie stawów, zdrowe serce, lepsza sprawność seksualna czy  samopoczucie.  Pamiętaj, że jeśli nie uwzględniasz suplementacji w swoim reżimie treningowym możesz nie rozwinąć swoje pełnego potencjału. Jeśli chcesz porozmawiać o odpowiednim bezpiecznym i skutecznym doborze suplementów zapraszam do naszego klubu, a chętnie odpowiem na pytania. Na swoich dyżurach w poniedziałki, środy i niedziele będę do Waszej dyspozycji.

Kamil Kuliński - instruktor Forest Fitness

Wykonanie: AGINUS | Bielański Klub Karate Kyokushin © 2003-2018

Informujemy, iż ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do celów statystycznych i analizy ruchu. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, to będą one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.

OK